Welcome at St. Maarten

4 september 2014 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Familie!!

Mijn eerste berichtje op mijn aller eerste reisverslagenpagina ding! Ik ben nu precies een week en 1 dag op dit heerlijke eiland. Manon en ik zijn dinsdag 26 augustus om 8.40 van Schiphol vertrokken naar St. Maarten. Tijdens de daling werd het al lekker warm in het vliegtuig en lopend door de slurf voelde we helemaal het temperatuur verschil. Koffertjes kwamen netjes op de band terecht, dus die nachtmerrie werd geen werkelijkheid. De taxi chauffeur Patrick bracht ons naar het huis waar de huisbaas al op ons stond te wachten. Eerste indruk was goed! Groot huis met een ruime woonkamer en mega keuken. De kamer is netjes en op zich ruim genoeg voor met z'n tweetjes. Alleen jammer dat we geen kastje of iets hebben waar we nog wat spullen in kunnen leggen en op kunnen zetten. Dus we leven voor een deel nog een beetje uit onze koffer op het moment :P. Het huis delen we met 15! man   af en toe wat kakkerlakken (jaaa hadden jullie nooit gedacht he dat ik die kon handelen!) Het is dus wel even wennen... Tot nu toe zijn ze wel blij met de 2 blonde meisjes want het huis is lekker schoon :P. De badkamer delen we met z'n 6en maar die is op het moment even onder constructie. Het bad lekte dus er word nu een douche van gemaakt! Kreeg vandaag een soort takje in m'n handen geduwd van 1 van de bouwvakkers met een soort mini limoentjes eraan. Hij deed even voor hoe ik ze moest open bijten en er zat een soort vruchtje in! Mega lekker, beetje flubberig maar super zoet. Het heet kapuk of kapik ofzo. Maar even terug naar het begin van de week :). Het huis zat al redelijk vol dus we hadden gelijk een leuke groep mensen waarmee we die avond naar La Bamba zijn geweest. Britt was een beetje moe (lees out of order) door de jetlag maar echt een op en top caribische avond! Iedereen was lekker aan het salsa dansen en biertjes aan het drinken. De dagen daarna zijn we naar het strand geweest en een beetje rondgereden. Maan en ik hebben ook een leuk autotje gehuurd :D een Hyundai i10. Helaas kan ik mijn stage nog niet beginnen omdat de opdracht door de minister moet worden ondertekend en dat duurt hier gewoon heeeel lang. Je moet vooral geen haast hebben! Mensen kennen hier geen haast en afspraken? Om 3 uur kan ook 4uur worden of helemaal niet. Waarschijnlijk zal ik pas de 15e mijn stage beginnen bij het ministerie afdeling statistiek. Tot die tijd vier ik hier nog even vakantie, en mocht ik volgende week nog vrij zijn ga ik alvast mijn PADI halen :D.
Hele dikke kus! En tot de volgende xx

1. Sven:
    9 september 2014
    Lieve dochter je begint al lekker met een vakantie.... En denk erom niet het tempo van het eiland erin laten sluipen hè.
    Have fun en tot je volgende berichtje! En als het me te lang duurt bellen we.....(dat zal het wel worden ). Dikke kus uit Reeuwijk
  2. Pake en beppe:
    10 september 2014
    Lieve Britt,geweldig dat je een reisverslag maakt,hards tikke leuk
    wist niet dat je zulke schrijftalenten had,wij genieten er van en zien uit naar het volgende verhaal .liefa