Caribbean way of life

24 september 2014 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Hello!!

Gister alweer 4 weken op St Maarten, time flies!! Voor ik het wist was m'n eerste stage week al voorbij en is het vandaag alweer 'hump day'. We leven wel heel erg naar het weekend toe als de week weer is begonnen, maar tot nu toe gaat het snel. Merk wel dat ik 'later' waarschijnlijk geen kantoor baan wil :p. Dat stil zitten de hele dag, en m'n ogen proberen open te houden :| haha niet mijn sterkste eigenschap.

Het is hier nu kwart over 8 s'ochtends en ben net op stage. Heb manon gedropped bij haar werk en daarna naar kantoor gereden. Normaal gesproken zet manon mij af, maar ik heb vandaag de auto nodig! Gister heb ik eindelijk mijn contract kunnen tekenen, wat dus ook betekent dat ik mijn bankrekening kan openen. Na de lunch straks sjees ik naar het centrum (5min hier vandaan) met m'n 'Job letter' en heb ik hopelijk volgende week mijn pas! De werkzaamheden op de afdeling varieren nog behoorlijk en het is nog niet heel uitdagend, maar ik heb het naar mijn zin en ben bezig! Ik ben nu de bezig een onderzoek te controleren om te kijken of alles duidelijk is voor de interviewer straks. Om 10 uur heb ik een meeting met 2 collega's bij de Kamer van Koophandel. Bedrijven hier in St Maarten zijn nog niet heel gewillig om enquetes in te vullen etc, omdat ze het nut er niet van inzien. En dat gaan we proberen te veranderen. In Oktober ga ik waarschijnlijk aan een nieuw onderzoek werken, maar dat is nog even afwachten. Voor nu zal ik de afdeling helpen met het afronden van de andere onderzoeken.

Misschien leuk om te weten, Manon en ik rijden in een Hyundai I10 over het eiland en we zijn er heel blij mee! Er zit een goeie airco in, en dat is ook echt wel nodig. Uiteraard een automaat, want al die amerikanen kunnen niet anders rijden :p. Rijden opzich is al een ding hier, want de rij-stijl is echt alles behalve volgens de regels. De eerste paar keer in de auto was even wennen zeg maar. Stoppen midden op de weg om even een praatje te maken of iemand in of uit te laten stappen is geen probleem. Rotondes zijn hier ook een begrip op zich, ik ga het niet eens proberen uit te leggen haha. Al met al heb ik nog maar 1 paaltje geraakt en manon bijna een busje met 50k/u..(alhoewel dat niet haar schuld was :P). Wij hopen dus dat mijn krasje zich blend bij alle andere krassen en deuken, en we er dus mee weg komen. S'avonds rijden is weer een ander ding, want alcohol en rijden gaan hier dus samen... niemand die controleert dus je snapt wel hoe het er soms aan toe gaat. Nog geen ernstige ongelukken gebeurd of gezien omdat de meeste 10km per uur rijden met alarmlichten aan om te waarschuwen. Wel sociaal toch? Qua auto's zie je wel veel verschil, hele mooie SUV's met daarnaast oude ragbakken met deuken/krassen/verloren bumpers. Een huisgenootje van ons is helaas al slachtoffer geworden van een dief. Na een zondag avond bij Sunset beach bar was haar achterste kentekenplaat gestolen. Waarschijnlijk wordt die gebruikt bij een overval werd er gezegd! Inmiddels heeft ze een hele nieuwe auto en uiteraard aangifte gedaan.

Wat de weekenden betreft, die zijn heeeel erg fijn zoals ik al zei! De hele week koken er elke avond duo's en vrijdag is BBQ avond! Pablo, de buurman is eigenlijk onze persoonlijke chef die avond en zorgt voor het vlees en de marinade. Meestal wordt er ge-'beerponged' en daarna standaard naar de Soggy Dollar. Dat is een halve openlucht club waar we meestal tot in de vroege uurtjes dansjes doen. De brakke zaterdag werd wederom uitgezeten bij Karakter. En zondag eigenlijk ook, omdat we zaterdag avond het niet konden laten om karaoke te gaan zingen in Simpson Bay! En eigenlijk net als vorige week lekker snacken s'avonds.

Ik ga snel weer aan het werk! Ik hoop dat jullie het tot nu toe de moeite waard vinden om te lezen :D. Dikke kus en knuffels!

1. Sven:
    24 september 2014
    Zo zo dochter, gelukkig zie ik hier ook weer enkele trekjes van je vader als het over feesten gaat... Kan niet anders dat je het naar je zin hebt. Blijf vooral de verhaaltjes schrijven. Laten we zeggen iedere week een verhaaltje? Leest heerlijk weg.
    Liefs vanuit Reeuwijk.
  2. Laura:
    25 september 2014
    Lieve lieve Britt!
    Wat super leuk dat je me je site hebt gegeven zodat ik ook op de hoogte kan zijn van al jouw leuke gebeurtenissen! Super leuke verhaaltjes schrijf je!! Ben blij dat je het zo leuk hebt. De tijd vliegt, geniet er van!

Dikke knuffel, Lau (lor haha)