Van vakantie naar het serieuze leven!

15 september 2014 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Hallo allemaal!

De tijd vliegt!! Morgen zitten we hier alweer 3 weken :o. De afgelopen twee weken was ik vrij zoals jullie weten, en ik heb er onwijs van genoten! Ik ben gelukkig geen dag alleen geweest. Samen met een jongen die hier alleen voor het kiten/surfen is ben ik een paar dagen met de auto het eiland over gereden. Ik heb eigenlijk zo goed als het hele eiland gezien :D. Er zijn hier echt hele mooie plekjes. Het binnenland is vaak wat armoedig en verwaarloosd, maar de stranden maken alles goed! Een snelle samenvatting van de plekken die ik nu heb gezien: Oyster Pond, Pinel Island, Mullet bay, Happy Bay, Friar's Bay, Le Gallion, Fort Louis en eigenlijk nog te veel om op te noemen. We zijn tussendoor nog heerlijk uit eten geweest bij een local tentje waar ik echt de allerlekkerste roti ooit op heb (sorry Kim, je bent verslagen :P). Vrijdag is stapavond hier, dus zaterdag was uitbrakken op het strand. Manon en ik droomde al over sushi dus zijn we dat die avond maar gaan eten. Zondag hebben we een vette hap gehaald bij 'monique', een nederlands stel die hier een patatzaak zijn begonnen! Maarrrr vandaag ben ik dus eindelijk begonnen met mijn stage :D. Om 7 uur naast m'n bed, snelle douche en ontbijt en om 7.40 zaten we in de auto! Ik werd heel lief ontvangen door Maurette, zij heeft mij uitgelegd waar ze op dat moment mee bezig zijn en mij op weg geholpen. Op het moment is de afdeling bezig met een 'household' survey, er is een onderzoek afgenomen naar het aantal mensen dat in St Maarten woont etc. Mijn taak is nu om al die gegevens met puntjes op een satelliet kaart in de computer te zetten. Elke straat is omgezet in een code en elk huis heeft een personal code en uiteraard een huisnummer. De personal code is gelinkt aan de informatie die de interviewers hebben verkregen en staat dus ook weer ergens in een systeem. Dit heb ik ongeveer tot de lunch gedaan en daarna een uurtje naar m'n telefoon gestaard. Na de lunch heb ik nog 2 uurtjes gewerkt aan een ander onderzoek wat ging over de business activiteit van bedrijven hier op St Maarten. Een stapel formulieren controleren of ze juist zijn ingevuld en controleren of ze op de lijst staan met het kamer van koophandel nummer. En toen was het alweer tijd! Morgen ga ik verder met het controleren van de formulieren. Na alle verhalen over verveling ben ik al blij dat ik iets te doen heb :P. Tot de volgende lieve familie.

Dikke kussen en knuffels

1. Sven:
    16 september 2014
    Hallo lieve dochter. Goed te lezen dat je het naar je zin hebt en nog beter dat je aan de slag bent, anders gaat dat niks doen en strandhangen wel erge vormen aan nemen:). Kijk ook eens voor je vader of ze daar geen karretjes kunnen gebruiken. Misschien een leuke na-werkse opdracht (ha ha). Nou meis werkse, studeerde en geniet en tot snel bellen weer. Dikke kus vanuit Reeuwijk
  2. Pake en beppe:
    16 september 2014
    lieve Britt
    volgens jouw verhalen kom ik toch tot de conclusie dat ik veel te vroeg ben geboren,maar gedane zaken nemen geen keer. geweldig dat je het zo naar het zin hebt
    Toitoi pake en beppe
  3. Britt Jorna:
    17 september 2014
    Lieve pap en Pake&Beppe, wat life jullie berichtjes :). Pap, ze hebben hier zeker auto's nodig haha. De helft rijdt er in een krot van een auto bij. Maar over mijn rij-ervaringen hier zal ik in een volgend berichtje wel zetten.

Lief dat jullie het leuk vinden om mijn verhaaltjes te lezen! Zo weten jullie in ieder geval precies waar ik me mee bezig houd :D.

Dikke kus! ik ga aan het werk xxx