Update!!

10 december 2014 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Hallo allemaal,

Het is weer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest! Noem het druk, noem het vergetelheid.. In ieder geval, hier ben ik weer :). Sinds het vorige verhaal is er heel veel gebeurd. Na de orkaan dachten we dat we het met de natuurrampen wel gehad hadden, maar niets was minder waar. We zitten midden in het regenseizoen en dat hebben we geweten ook. Vrijdag avond ergens in November... Er is die avond zoveel regen gevallen dat het hele eiland was overstroomd. Aangezien het weekend was en iedereen de stemming er goed in had zitten, hadden we geen besef van hoe erg het op de weg zou zijn. Die avond hebben we over een weg gereden die geen weg meer was. Ik noem het meer een rivier! Het water stond tot aan de koplampen en we duwden met de auto een flinke golf voor ons uit. Tv's dreven voorbij en er stonden auto's in de rivier die niet meer reden. Je snapt dat we als 2 bange kippen in die auto zaten en we nog een behoorlijk stuk moesten. Tegen de tijd dat we bijna de heuvel op reden sputterde de auto zo dat we dachten dat ie het niet zou redden. Maarrrr hij doet het nog! We zijn inmiddels een maandje verder en het enige probleem is dat de motor af en toe niet gekoeld wordt :P.

Voor zover de auto, haha. Inmiddels zijn manon en ik begonnen met onze PADI :D. Zo blij als een kind spring ik elke keer dat water in, want my god wat is dat gaaf zeg! Sinds kim terug is uit australie met haar padi op zak, wilde ik geloof ik ook al. En ik ben helemaal verkocht! Zo gaaf om en je angsten te overwinnen (doe maar even je bril af op 10 meter diepte :o) maar ook om de onderwater wereld te zien! Bij de eerste duik die we maakten hebben we al een grote rog gezien. We moeten nog 3 duiken maken ongeveer voor we onze padi hebben, maar de theorie is gelukkig wel in de pocket!

Stage gaat z'n gangetje, ben 'druk' met van alles en nog wat en nergens zit haast of pressure achter.. scheelt wel opzich. Terwijl ik het soms ook fijn vind om een deadline te hebben, dan weet je dat je echt aan de slag moet. En zonder deadline heb ik nog 100.000 andere dingen die veel leuker zijn dan werken...

Ik ben afgelopen zondag terug gekomen van Curacao! Heb heerlijke dagen gehad met mama en rob. Even baden in luxe met een airco in de kamer, een badkamer waar je u tegen zegt en een prachtig strand met infinity pool. Ik kon m'n geluk niet op! Even weg van alle kakkerlakken en gore wc's. Heb 3 dagen alleen maar aan het strand gelegen en helemaal uitgerust samen met mama! De laatste dag zijn we met de boot naar klein Curacao gevaren. Wat een paradijsje, echt hagelwit strand en de blauwste zee ever. Het allervetste die dag is dat ik met een zeeschildpad heb gezwommen!! Zondag ochten helaas weer naar huis gevlogen. Met een uurtje stond ik weer op St. Maarten.. zo raar dat je op vakantie gaat en weggaat/terugkomt waar je tijdelijk 'thuis' bent!

Over vakantie gesproken, ik ben nu 2,5 dag aan het werk en vanmiddag vlieg ik naar Puerto Rico :D:D:D:D. Zo ontzettend gaaf dat ik de kans heb om andere landen te zien. We vliegen rond 17u en dit is ook maar een uurtje vliegen! Dus vanavond zitten we lekker aan een pina colada in Puerto Rico. We hebben een heleboel op de planning staan. We willen heel graag de jungle in, we gaan naar monkey island, San Juan uiteraad met de nodige shopping malls :D, naar het eilandje Vieques en in Fajardo gaan we in 'bioluminescent' water te kayakken in de mangroves!! En tussendoor heeeel veel shoppen en genieten :D.

Mijn laatste uurtjes werk van de dag gaan nu in en ik ga jullie snel weer een verhaaltje sturen als ik terug ben van mijn avontuur in Puerto Rico!!

Dikke zoenen van Sint Maarten en ik mis jullie xx

1. Sven:
    10 december 2014
    Lees ik hier een leuk fragment van een heel gaaf boek, of is dit werkelijkheid?? Tsjonge jonge wat een genietende bofkont ben jij dochter. Toch fijn dat je dit allemaal meemaakt lijkt mij.
    Hier staat de kachel inmiddels weer flink te loeien. Voordat de airco hier aan kan ben jij alweer terug... Dikke kus van ons en enjoy Puerto Rico. Liefs Papa